26 maart 2009

De 50/50 Moorden - Steve Mosby

Uitgelezen:
thriller
Steve Mosby - De 50/50 Moorden

Achterflap:

Een psychopaat met een duivelsmasker ontvoert stelletjes en dwingt hen te kiezen wie van hen tot zonsopgang blijft leven en wie niet. De jonge profiler Mark Nelson wordt op zijn eerste werkdag in het team van de succesvolle rechercheur John Mercer meteen in de zaak van de 50/50-moordenaar betrokken. Op de plaats delict ligt het lijk van een verbrande man in bad en vinden ze een verontrustende tekening op de muur van een soort spinnenweb met symbolen. Als een volgend slachtoffer ontsnapt en zich verward en verminkt op het politiebureau meldt, wordt de zoektocht naar diens vriendin een race tegen de klok. Zij moet vóór de ochtend aanbreekt gevonden worden.

Een boek waarvoor ik slechts 2 dagen nodig had, een boek die me weghield van alle huishoudelijke taken, een pageturner van jewelste ! Je volgt een politie rechercheur op zijn eerste dag in een nieuw korps en hij wordt al meteen in het hol van de leeuw gegooid. Wanneer je denkt dat alles goed zal uitdraaien wordt het allemaal op zijn kop gezet en begint het speurwerk van voor af aan. Een boek die draait om duistere donkere liefde niet het zeemzoete ... Ik denk nu tweemaal na wanneer ik zeg ' ik zou mijn leven voor je geven' . Ik had hoge verwachtingen van dit boek en die werden allemaal stuk voor stuk ingevuld .. ik ben benieuwd naar zijn opvolger ' Niemand Die Je Hoort ' .

8/10

Geen opmerkingen: