30 juli 2009

Craig Russell - Adelaarsbloed

Vakantieboek 1
Uitgelezen:
thriller
Craig Russell - Adelaarsbloed

Achterflap:

Behalve een raadselachtige e-mail aan hoofdinspecteur Jan Fabel, is er geen enkel direct en overtuigend bewijs dat twee gruwelijke moordzaken met elkaar verband houden. Fabel doet wanhopige pogingen om de zaak op te lossen voordat er meer slachtoffers vallen. Maar hoe dieper hij graaft, hoe meer vragen hij oproept en hoe meer tegenstrijdigheden boven water komen. Hoe kan hij een moordenaar opsporen die geen enkel spoor achterlaat en die zijn slachtoffers totaal willekeurig lijkt uit te kiezen ... ?

Ik was helemaal bejubeld om aan dit boek te beginnen, want niet alleen de bibliothecaresse maar anderen zijn er ook helemaal wild van. Toch viel het bij mij ietwat tegen, het is te zeggen ... het ene facet uit het boek lag me wel, andere facetten dan weer niet. Ik vond het allemaal wat moeilijk die Oekraïnse maffia, dat bepaalde geloof en die rituelen ... terwijl het persoonlijk leven van het hoofdpersonage er dan wel voor zorgde dat ik bleef lezen. Het boek is meegeweest naar Rhodos maar ideale vakantielectuur was het niet. Misschien had ik er door ieders lof een beetje teveel van verwacht ...

6/10

Geen opmerkingen: