9 augustus 2009

Richard Montanari - Moordscène


Uitgelezen:
thriller
Richard Montanari - Moordscène

Achterflap:

Een nietsvermoedende klant van een videotheek in Philadelphia doet een afschuwelijke ontdekking op de videoband van "Psycho" die hij heeft gehuurd. De beroemde moordscène in de douche is vervangen door een nieuwe opname, die van de echte moord op een jonge vrouw. Wanneer er nog meer videobanden met moorden opduiken, openen detectives Kevin Byrne en Jessica Balzano de jacht op een seriemoordenaar die zijn inspiratie haalt uit Hollywoodfilms. De weinige aanwijzingen die er zijn, blijken in verband te staan met het duistere verleden van Kevin Byrne zelf.

Met een zekere teleurstelling neem ik afscheid van deze schitterende auteur en van zijn fantasische personages ... Montanari heeft immers maar 2 van zijn boeken in de Nederlandse vertaling dus het zal wachten zijn tot ik nog es kan vertoeven in Philly. Ik heb me met het ene boek niet beter vermaakt dan met het andere, ze zijn echt aan elkaar gewaagd en bevatten een cliffhanger van jewelste. Het gaat er soms nogal ruw en akelig aan toe maar dat maakt het thriller gehalte natuurlijk steenhoog .. Ik durf te zeggen dat iedereen die Montanari zal lezen mijn mening waarschijnlijk zal delen.

9/10

Geen opmerkingen: