31 augustus 2010

James Patteron - Mijn Wil Geschiede


Uitgelezen:
thriller
James Patterson - Mijn Wil Geschiede
(Women's Murder Club 2)

Achterflap:

San Francisco is geschokt door de moorden op een jong meisje en een oude vrouw. Wanneer kort daarop twee nieuwe slachtoffers vallen, vermoedt inspecteur Lindsay Boxer dat dit het werk is van een en dezelfde maniak.Aangezien haar collega's niet geloven dat de moorden ook maar iets met elkaar te maken hebben, roept Lindsay de hulp in van drie goede vriendinnen: journalist Cindy Thomas, openbare aanklager Jill Bernhardt en patholoog-anatoom Claire Washburn. Samen gaan zij op zoek naar het verband tussen de moorden. Het patroon dat ze ontdekken, jaagt hun de stuipen op het lijf.

De ingrediƫnten voor een goede Patterson werden hier ook weer allemaal uit de kast gehaald. Een snuifje liefde en emoties op een schoteltje van een knap staaltje politiewerk. Ook al is het nog maar mijn 2de Patterson, ik weet nu al dat ik elk boek van hem zou kunnen verslinden. Het leest zo aangenaam alsook meeslepend dat je door heen het boek raast. De korte hoofdstukken die als een handelsmerk van Patterson gezien worden, liggen hier ook deels aan de basis van. Wanneer er iemand komt te sterven ontsnapt er een zucht uit je mond, vind je het echt jammer dat het op dat specifiek punt in het verhaal ophoudt voor dat personage. Wat er realistisch is aan het feit dat 4 vrouwen samen een moord kunnen oplossen laat ik in het midden. Dit zijn geen hoogstaande literaire juweeltjes maar je kan je er prima mee vermaken op de bank of in de ligzetel en soms is dat al meer dan genoeg.

8.5/10

Geen opmerkingen: