10 mei 2009

Lisa Unger - Halve Waarheden


Uitgelezen:
thriller
Lisa Unger - Halve Waarheden

Achterflap:

Ridley laat op een dag een aantal foto’s ontwikkelen – en terwijl ze de verschillende afdrukken bekijkt, komt ze tot de ontdekking dat zich op de achtergrond van bijna elke foto een vage bekende figuur bevindt. Ze denkt er niet meer over na tot FBI-agent Dylan Grace haar uiteindelijk vertelt dat haar oom Max misschien toch niet zo dood is als ze dacht, en dat deFBI haar hulp nodig heeft om hem te vinden. Maar het kan Max toch niet zijn… of wel? En als het hem wel is, waarom is hij nu dan teruggekomen, na al die jaren? En heeft het iets te maken met de recente moord op Myra Lyall, de Times-verslaggever die de nasleep van Project Kinderhulp heeft verslagen?

Dit is het vervolg op 'Mooie Leugens' waarin we de hoofdrolspeelster Ridley Jones leerden kennen. Een boek waarin niemand is wie hij dacht te zijn, ouders die uiteindelijk geen bloedband met hun dochter blijken te hebben en een bizarre kijk op het redden van weeskinderen. Eens je denkt te weten hoe de vork aan de steel zit verval je opnieuw in een achtbaan aan leugens, mysteries en geheimen ... Ridley Jones spreekt je in de ik-stijl aan maar nergens heb ik dit als storend ervaren. Het is wel ten sterkste aan te raden om haar boeken in volgorde te lezen .. zo leer je alle personages beter kennen en kan je de gebeurtenissen beter inschatten. Ik ben blij dat ik mijn Lisa Unger's heb gelezen en raad ze dan ook aan, vooral aan boekenwormen die houden van een fikse vleug mysterie.

8,5/10

Geen opmerkingen: