30 april 2009

Asa Larsson - Midzomernacht


Niet Uitgelezen:
literaire thriller
Asa Larsson - Midzomernacht

Achterflap:

Op midzomernacht wordt in het noorden van Zweden de feministische predikante Mildred Nilsson dood aangetroffen. Ze is opgehangen aan haar voeten, in de kerk. Nilsson - een herrieschopper, die met zowel haar werkgever, de mannen in het dorp als de jachtvereniging in conflict is geraakt - had veel vijanden. Toch loopt het politieonderzoek vast. Een paar maanden later komt juriste Rebecka terug naar haar geboortedorp, ze is nog niet hersteld van de emoties die een eerdere moord bij haar teweegbracht. Rebecka ontdekt toevallig belastend materiaal waardoor de politie het onderzoek weer oppakt. Terwijl Rebecka haar leven op de rails probeert te zetten, ontdekt de politie steeds meer geheimen. Als dan een andere predikant vermoord wordt, duurt de zoektocht naar de moordenaar niet lang meer.

Het is me al lang niet meer overkomen, ik was het bijna gewoon om steeds maar goede boeken te lezen .. de echte pageturners en bestsellers uit de literaire wereld. Maar aan alle mooie liedjes komt er een einde wordt gezegd .. dat slaat ook op mijn succes met boeken. Ik kom geen stap verder in 'Asa Larsson - Midzomernacht' dus bij deze .. ik hou het voor bekeken. Je slaat het boek open en plots zit je middenin tal van gebeurtenissen die niet geduid worden. Je leert personages kennen die totaal niet uitgediept worden, het ene personage volgt in razendsnel tempo het andere op .. zonder dat je ook maar te weten komt wie ze zijn en wat voor inbreng ze hebben. Misschien het verkeerde boek op het verkeerde moment ... geen idee ?! Maar mijn NTL is véél te hoog om iets te lezen wat mij niet zint. Op naar de volgende, hopelijk betere ...

2/10

1 opmerking:

Heidi zei

groot gelijk Britney, er zijn zovele goede boeken. Geen tijd verspillen aan de slechte.
Nu zit je wel goed ... ;-)