28 april 2009

Dodelijke Ambitie - Joy Fielding


Uitgelezen:
psychologische thriller
Dodelijke Ambitie - Joy Fielding

Achterflap:

Charley Webb schrijft succesvolle maar controversiƫle columns voor een grote krant in Florida. Ze heeft geleerd zich niets aan te trekken van de kritiek van lezers en de afkeuring van haar familie. Dan krijgt Charley een brief van Jill Rohmer, die na het vermoorden van drie kleine kinderen in de gevangenis op de voltrekking van haar doodstraf wacht. Jill wil dat Charley haar versie van het verhaal vertelt. Terwijl ze langzaam in de greep raakt van Jills zieke geest, krijgt Charley anonieme mailtjes binnen waarin haar gezin wordt bedreigd. Charley zal de hulp van haar vrienden en familie moeten inroepen om haar kinderen te beschermen.

Ondanks de recensies heb ik echt genoten van dit boek, dat smaken kunnen verschillen kan je op die manier heel snel ontdekken. Wat anderen afkeurden en als een familieroman bestempelden vond ik toch een spannende thriller met een zeer verrassende wending naar het einde toe. In het verleden heb ik ' Eindstation ' van Fielding gelezen op reis, nu hoefde ik niet op reis te gaan om van haar boek te genieten. Ik had het razendsnel uit en kon urenlang doorlezen, het boek nam me mee vanaf zijn eerste bladzijde. Ook de grafisch ontwerper van de cover verdient een pluim!

' We zijn wie we waren, enkel groter ...'
9/10

Geen opmerkingen: