11 april 2009

De Dood Voor Ogen - Peter James


Uitgelezen:
thriller
De Dood Voor Ogen - Peter James

Achterflap:

Tom Bryce vindt een cd in de trein en neemt hem mee naar huis. 's Avonds speelt hij de schijf uit nieuwsgierigheid af op zijn pc en ziet tot zijn ontzetting een filmpje van een jonge vrouw die voor de camera wordt vermoord. Op hetzelfde moment probeert de politie in Brighton, onder leiding van inspecteur Roy Grace, de identiteit te achterhalen van een vrouw wier onthoofde lichaam in de duinen gevonden is. Niet lang nadat Tom de inhoud van de cd heeft bekeken, wordt zijn dood aangekondigd op internet, een gruwelijke attractie, en begint een race tegen de klok.

Een poosje geleden leerde ik Peter James kennen door zijn debuut ' Doodsimpel '. Een boek die ik gewoonweg verslonden heb, bleek dat Peter James een naam om te onthouden was. Nu heb ik zijn tweede Roy Grace thriller gelezen en ik miste dat tikkeltje meer, datgene wat in 'Doodsimpel' wel ten zeerste aanwezig is. Wederom toch een goed boek met een sterke Roy Grace in de hoofdrol.

7/10

1 opmerking:

Heidi zei

ah voila, dat kan ik volledig onderschrijven.
veel leesplezier met je 'ontluistering'.