27 april 2009

Kathy Reichs - Gebroken


Uitgelezen:
thriller
Kathy Reichs - Gebroken
Achterflap:

Temperance Brennan werkt met haar studenten op een eeuwenoude Indiaanse begraafplaats. Het onderzoek zit er bijna op als Tempe tussen de oude beenderen een recent skelet opgraaft. Ook op andere plaatsen worden lichamen gevonden; allemaal vertonen ze beschadigingen aan de botten, en de slachtoffers lijken gewurgd te zijn. Emma Rousseau, de plaatselijke lijkschouwer, doet een dringend beroep op Tempe om haar bij te staan. Tempe op haar beurt krijgt hulp van haar ex-man en van haar nieuwe partner, rechercheur Ryan. En door deze samenwerking wordt haar privéleven flink op zijn kop gezet…

Ziezo Kathy Reichs - Gebroken is uitgelezen en ik ben er niet spijtig om ook. Het boek leest inderdaad even oppervlakkig alsof ge kijkt naar zo'n forensische tv-serie. Ik heb de indruk dat Reichs niet meer schrijft omdat ze het graag doet maar omdat ze aan een aantal boeken per tijdspanne moet geraken. Het doet mij een beetje denken aan schrijven op automatische piloot. Ik miste de liefde voor het vak, er werd van de hak op de tak gesprongen en véél personages kwamen aan bod en verdwenen weer. Jammer als je het in je vingers hebt zitten dat je je talent dan op die manier benut. Voortaan geen Reichs meer, als ik wil kijken naar Bones dan zap ik wel naar VT4. De geloofwaardigheid is daar ook niet hun sterkste kant.

6/10

Geen opmerkingen: