6 juli 2010

Gillian Flynn - Duisternis


Uitgelezen:
thriller
Gillian Flynn - Duisternis

Achterflap:

Libby Day was zeven toen haar moeder en twee zusjes werden vermoord. Libby wist het huis te ontvluchten, de ijskoude januarinacht in. Ze verloor een paar vingers en tenen maar overleefde om daarna te getuigen tegen haar 15-jarige broer Ben, die werd veroordeeld voor de slachtpartij. Vijfentwintig jaar later is het genootschap de 'Kill Club' nog altijd geobsedeerd door de zaak. Ze vragen Libby om details, nieuwe feiten waarvan ze hopen dat ze Ben alsnog zullen vrijpleiten. Libby ziet een kans om geld te verdienen aan haar tragische geschiedenis. Tegen vergoeding wil ze contact zoeken met de nog levende betrokkenen. Tijdens Libby's zoektocht springt het verhaal terug naar januari 1985 .De gebeurtenissen van die dag worden herbeleefd door de ogen van Libby's gedoemde familieleden, inclusief Ben, een eenzame, sombere puber. Stukje bij beetje komt de onvoorstelbare waarheid naar boven…

Nu ik zo gesnoept heb van ' Duisternis ' begrijp ik niet waarom ik nog niets had gehoord van G. Flynn. Nochtans debuteerde ze 3 jaar geleden al met een sterke thriller waarin een vrouw als slachtoffer centraal staat. ' Duisternis ' is zo'n boek die afwisselend vertelt wordt vanuit de perspectieven van de verschillende personages. En als dat nog niet genoeg is leer je de personages ook kennen als pubers en merk je hoe ze gaandeweg opgroeien en hun zicht op de wereld verandert. Het boek grijpt je vast en laat niet meer los vooraleer je het goed bewaarde geheim ontrafelt hebt, want niet alleen jij als lezer moet de waarheid zien te ontdekken maar ook het hoofdpersonage Libby wil weten wat er nu gebeurt is die januari nacht in 1985. Ik ga zeker het eerste boek ' Teerbemind ' ook een kans geven want ik weet gewoon dat ze me niet zal teleurstellen. Het is geen opeenvolgende serie en de beide delen kunnen perfect afzonderlijk gelezen worden.

8.5/10

1 opmerking:

Heidi zei

allé vooruit, e goeike deze. zal ik ook eens op men NTL lijst zetten.
echt lees weer he de laatste tijd, je kan niet veel anders doen ... veeeeel te warm ... dus maar lezen en lezen ... laat u maar goe gaan eh britney.
Heidi x