19 december 2008

Het Huis Van De Zusters - Charlotte Link


Uitgelezen:
streekroman
Het Huis Van De Zusters -Charlotte Link

De achterflap:

Eigenlijk was de reis naar Yorkshire als verjaardagscadeau bedoeld – en als een laatste poging om hun huwelijk te redden. Maar voor het echtpaar Barbara en Ralph Amberg loopt vanaf het eerste moment alles verkeerd. Al in de eerste nacht wordt het door hen gehuurde Westhill House door een sneeuwstorm van de? buitenwereld afgesloten. Als Barbara de kamers doorzoekt, stuit ze op een manuscript. Het bevat de levensgeschiedenis van Frances Gray, een vrouw die haar tijd vooruit leek. Steeds meer begint Barbara zich met Frances te identificeren. Als in trance laat Barbara zich meeslepen door een beklemmende strijd om liefde. Uiteindelijk neemt ze een beslissing die haar leven drastisch zal veranderen.

Het is al enige tijd geleden dat ik het nog aangedurfd heb om een roman te lezen, ik ben de laatste tijd voornamelijk into thrillers maar dit boek sloeg echt alles. Niet enkel Barbara zat voor de open haard een oud dagboek te lezen, ook ik lag lekker gezellig onder mijn fleece deken in de zetel non-stop te lezen. Het oude verhaal neemt je mee naar Yorkshire en de afgelegen weilanden van de landgraven anno 1800 en vertelt je het leven van de gezusters Gray. Na afloop vroeg ik mij wel af wat die beslissing van Barbara nu is geweest .. die beslissing die volgens de achterflap haar leven drastisch zou veranderen ? Daar heb ik niet echt een antwoord op gevonden in het boek en mijn euro is ook niet gevallen ?! Het heeft meer gevolgen voor Laura, vanaf nu rust en veiligheid, dan voor Barbara dacht ik.

8,5/10

Geen opmerkingen: