11 februari 2009

Blauw Water - Simone Van Der Vlugt


Saved by elektricity !

Nadat ik de gehele benedenverdieping had gedweild trok ik naar boven om mijn strijk te doen. Ik steek mijn strijkijzer in het stopcontact en poef .. alle elektriciteit weg. Zekeringen gesprongen ! Dus dan belt de moderne vrouw subito presto naar de man des huizes .. en geeft die voor raad, niet meer strijken vandaag !! Dat klonk als muziek in de oren natuurlijk want dan kon ik lezen. Met als resultaat dat ik begon te lezen en niet meer kon ophouden.

Uitgelezen:
literaire thriller
Simone Van Der Vlugt - Blauw Water

Achterflap:

Als Lisa in haar achtertuin de was ophangt staat er ineens een ontsnapte tbs'er voor haar neus. Vluchten is geen optie omdat ze het leven van haar zesjarige dochter Anouk niet in gevaar wil brengen. Er volgt een angstaanjagende en zenuwslopende week waarin moeder en dochter gegijzeld worden in hun eigen huis. Lisa zint op een ontsnappingspoging maar heeft weinig bewegingsvrijheid. Het enige waar ze op kan rekenen is haar inlevingsvermogen, fantasie en mensenkennis. Maar is dat genoeg om het er levend vanaf te brengen? Senta is journalist en is met haar auto verdwaald in de mist. Als ze besluit aan te bellen bij een dijkhuisje, wordt er niet opengedaan. Ze loopt om het huis heen en ziet tot haar schrik dat daarbinnen een vrouw met een mes wordt bedreigd. Ze vlucht, maar terwijl ze op zoek gaat naar hulp overkomt haar iets vreselijks...

Dit is het 3de boek dat ik van deze schrijfster lees en tot nu toe vind ik het de zwakste. Ten eerste is het boek filterdun en ik hou toch van een redelijke turf. Ten tweede gaat het verhaal héél erg snel waardoor je onmiddellijk op de laatste bladzijden aanbeland zijt. Maakt dat er nou een goed boek van , bwa ... ik weet het niet. Ik ben blij dat ik ook dit boek van haar heb gelezen maar het is zeker niet iets wat ik me lang zal blijven herinneren. Misschien zijn haar vorige boeken gewoon niet te overtreffen ... dan kan ook natuurlijk.

7/10

Geen opmerkingen: