21 december 2009

Ken Follett - Brug Naar De Hemel


Uitgelezen:
historische roman
Ken Follett - Brug Naar De Hemel

Achterflap:

Het is de dag van Halloween in het jaar 1327. In Kingsbridge, in de schaduw van de kathedraal, worden de levens van vier kinderen voor altijd met elkaar verbonden wanneer zij getuige zijn van een brute moord. Op hun pad naar volwassenheid komen ze voorspoed en rampen tegen, liefde en haat, leven en dood. Hun levens zullen voor altijd met elkaar verbonden blijven door de krachten van ambitie, liefde, hebzucht en wraak. En al die tijd leven ze in de lange schaduw van die onverklaarbare moordpartij waarvan zij op die ene dag in hun kindertijd getuige waren.

Het voelt aan als afscheid nemen, van een dierbare, van een goede vriend ... Uren na een heb ik in dit lijvig boek gelezen, onophoudelijk, oren en ogen afgesloten van de wereld om me heen ... het ging ten koste van mooie televisie, huishoudelijke taken en nachtrust. Maar het is mooi, zo mooi dat het allemaal de moeite waard was en ik zou het zo weer doen. Want dit boek blijf je gewoon lezen, keer op keer ... omdat het zo puur is. Iedereen herinnert zich de lessen Geschiedenis op school met het thema: de Middeleeuwen maar niemand krijgt DE les over de Middeleeuwen voorgeschoteld zoals de lezers van Follett. Opgroeien in een wereld van armoede, macht, conservativiteit en ziekte ... je kust je handen dat je geen kind uit de 14de eeuw bent. Ik mis Caris en haar Merthin en ik zal ze nooit vergeten, mijn fictieve vrienden. Ik rep me gauw naar de bib achter het eerste luik van dit meesterwerk: " De Kathedraal-Pilaren Van De Aarde "

10/10

2 opmerkingen:

Heidi zei

geweldig boek, ja! 'k weet het!
lieve groetjes x

° Huppelmuisje ° zei

Ja een ongelofelijk goed boek, ik kon er gewoon niet van scheiden :)
Wil dus ook graag het 1e deel lezen maar ik heb nu eerst wat andere boeken. Anders zou het idd teveel van t'goeie worden eh'.

Ik mail je gauw , xjes en
prettige eindejaarsfeesten meid
Britney