30 november 2009

Patrick De Bruyn - Verliefd


Uitgelezen:
thriller
Patrick De Bruyn - Verliefd

Achterflap:

Hij was nooit van plan geweest verliefd op haar te worden. Op een dag overkwam het hem gewoon. Eerst leek ze zijn ingehouden geflirt te beantwoorden. Toen hij het haar had bekend, vond ze hem prettig gestoord. Maar ze had er geen erg in gehad. Ze leek zelfs aangenaam verrast. Gewoon onschuldig genieten, daarover waren ze het eens. Zonder vragen. Zonder geneuzel over het leven dat ze écht leidden. Gewoon genieten van de passie, die gedoemd was te verdwijnen. Zo helder konden ze allebei nog wel denken. Tot zij hun afspraakje mist en plots verdwijnt. In het niets. Haar niet afgesloten auto met de sleutels erop en haar gsm zijn de enige aanwijzingen dat ze op nauwelijks vijftig meter van hun rendez-vous is gestrand.Zal hij de politie waarschuwen? Maar dan moet hij hun geheim prijsgeven. Er is helemaal niets gebeurd tussen hen, maar wie gelooft dat? Pas dan stelt hij zich de vraag die hij zich zoveel eerder had moeten stellen: wie was zij dan? Van alle vrouwen ter wereld was uitgerekend zij zijn leven binnengestapt.

"Patrick De Bruyn" kan je een beetje in hetzelfde laatje indelen zoals "Deflo" & "Aspe" denk ik .. zo heb ik het boek toch ervaren. Wat "chicklit" is voor de alledaagse, jonge moderne vrouw is "De Bruyn" ongeveer ook .. maar dan voor beide geslachten lijkt me. Ik heb er plezier aan gehad omdat het me toch enkele uurtjes vermaakte maar het is geen hoogstaande literatuur. Zie het als een makkelijk tussendoortje om de hersens ook wat rust te bieden. Het boek staat bol van het heen & weer gemail tussen 2 volwassenen op het werk die daarnaast elk een eigen leven, huwelijk hebben ... Je zou kunnen zeggen dat het diepgang miste maar misschien heb je soms eens nood aan zo'n boek, verstand op nul en lezen maar.

7/10

2 opmerkingen:

Heidi zei

Ik zie dat je je aan Follett gaat wagen ... veel plezier ermee!!
Ma da gaat zeker lukken. ;-)

° Huppelmuisje ° zei

Jaaa ik ben fan van bij de eerste bladzijde :D !! Een zot dik boek maar toch oo zo meeslepend en goed geschreven. Ik vertoef met plezier in de Middeleeuwen :D