18 april 2006

The End Is Near

Mijn ' vakantie ' is voorbij gevlogen en ik heb er met volle teugen van genoten, even mijn hoofd gesloten voor alles wat met stage te maken heeft, de kindjes & hun verhalen uit mijn gedachten verbannen .. mijn opdrachten, verslagen enz.. aan de kant geschoven en de luierik uitgehangen. Het is sinds 20 maart een intensieve periode geweest, telkens tot 21u tussen een groep leven die je voor die datum totaal niet kende, mensen vertrouwen en er mee samenwerken van de ene dag op de andere, zag ik als een onmogelijke opdracht. Het voelt allemaal zo raar om in een vast team opeens binnen te vallen als stagiaire, ze zien je als een groentje ... en dat imago zal ik wellicht niet kwijtraken vooraleer ik volgend jaar in juni uit Gent weg rij met een diploma op zak. Ik kijk met 2 gezichten naar deze stageperiode, het is leerrijk en ik wil dit worden ... maar ik ben soms zo bang om fouten te maken, om mezelf voor schut te zetten ... maar ik herinner dan Mevrouw Drama haar woorden " het is maar wanneer je met je hoofd tegen de muur zal lopen, dat je zal leren " ... en dat is waar ook, aan deze woorden hou ik me vast en zet ik nu om 13u30 de eindsprint in naar 19 mei .. laatste stagedag en begin van een uitputtende race tegen de examenleerstof ! Het 2de academiejaar zit er straks op en wat heb ik dit jaar meegemaakt ... veel goeie dingen maar ook vaak slechte ... het vertrek van Koen uit school kwam als een donderslag ... we dachten allemaal hetzelfde, hoe overleven we in godsnaam de saaiste lessen zonder Koen, zonder het tekenen van roze dinosaurussen, zonder het geniepig luisteren naar zijn mp3 speler .. zonder ja ... het Brugse accent te horen wanneer ie honderden zevers op een dag vertelde. Hij was een van ons en ie zal altijd een A 32 blijven, toch in mijn ogen. Verder zijn we naar Dworp geweest, goh ... ook hier weer een dubbel gevoel, het weg zijn van thuis is me nooit goed gelukt, dus ook hier weer niet, maar dankzij Saartje is het toch een zalige week geworden vol met stommiteiten en sexy foto shoots ! Het was niet te vergelijken met ons eerste jaar, hoe we als vreemden naar elkaar toegroeiden en perfect bij elkaar pasten, hoe we zotte dingen deden in BP .. het uitgaan naar de overpoort, Maren & ik met onze katers in de aula's ... het versieren van jongens, oh ja .. het echte studentenleven was er dit jaar misschien niet meer bij maar ik heb er iets héél mooi voor in ruil gekregen en dat is de beste jongen ooit ...

Ik verlang al enorm naar de zomer en de warmte op mijn huid, ik verlang naar de BBQ bij Kim die ons 1 jarig bestaan zal betekenen .. Ik verlang naar de vrijheid ... naar mijn 3de jaar .. mijn afstuderen als bachelor in de orthopedagogie !

Bye ! xxx ... Have a nice day !

Don't Take Me Back To Something I Lost Somehow

Geen opmerkingen: