19 mei 2007

Ready Or Not

Hoe zal het toch allemaal zijn, zal het meevallen en ga ik geen ware cultuurshock tegemoet ? Weldra eindigt mijn leven als schoolganger, ik weet nog héél goed dat ik als 3 jarige kleuter de eerste kleuterklas binnenstapte. Met mijn roze boekentas van The Snorkels, kwijl en snot aan het wenen omdat ik mijn mama niet meer zag .. nen juffrouw in een kamer met héél veel speelgoed en verdacht veel andere jankers. Man, waar was ik ergens beland ? Yeah right, had ik toen geweten dat het pas ging eindigen op mijn 21ste .. nen mens ging er noois aan begonnen zijn. Maar goed, we hebben dat daar wel mooi kunnen trekken tot het 6de leerjaar. Wat toen gewoonweg het einde was, de grootsten van het hele schooldomein, diegenen die weldra naart middelbaar gingen .. diegenen waar iedereen naar opkeek. In onze hoofdjes drongen moeilijke beslissingen zich op, want gingen we nu naar het Atheneum of toch maar niet, gingen we nu Latijn proberen of toch maar met Moderne Wetenschappen op veilig spelen ? We hadden nog slechts 1 zomer om kinds te zijn, om met onze fietsjes overal in de wijk rond te crossen want eens het 1 september werd waren wij wel de tieners eh die stoer moesten zijn. Veel cursussen, veel studeren, waarempel 2x examens , bloed zweet en tranen. In de loop der jaren van school gewisseld, omdat mijn hersens niet meer meewilden in het ASO. Zo als snotbek van slechts 16 in de Bijzondere Jeugdzorg beland en weete wa, ik ben er sindsdien niet meer uitgeraakt, this is me , this is my thing. En dan op het einde van die gloriejaren moesten er weer keuzes gemaakt worden, universiteit of toch maar hoge school. Oostende , Brugge of het verre Gent ? We kozen voor de grootste uitdaging en hebben ons als opvoeders A2 in het studentenleven gestort ... het leven van de pitta en de Overpoort. En na 3 wondermooie jaren vol internationale vriendschappen trapt deze trein op zijn remmen. Eindhalte in zicht ... ' Het Leven Zoals Het Is : Reality ' Hoe zal het voelen je eerste loon ontvangen, hoe zal het voelen om een A1 te zijn, een hogere positie dan mijn papa en mama, een hele mond vol als de mensen om mijn diploma zullen vragen .. mens hoe zal het voelen om aan de andere kant te staan ?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoe zal het zijn? Hoe zal het worden? Geen idee! Maar opnieuw nen stap verder... jeetje...

En het ziet er goed uit volgens den cursus crimi. Ge zijt autochtoon en hebt genen lagen SES. Ge hebt goeie sociale banden met school, want je krijgt goeie puntjes en een diploma! MAAR ge woont in nen stad! Jiha! kheb toch een sprongsken voor!

Geeft er een lap op maandag!

Ps: woeha, de snorkels!

° Huppelmuisje ° zei

ja ma ja , ik heb dan wel nen café over mijn school eh in de stad :o)