26 mei 2007

Lievelingsliedje


Ik moet dringend eens uitmaken wat nu eigenlijk mijn lievelingsliedje is, want iedereen blijft me dit maar vragen maar mijn lijstje is gewoon te lang. Het is jarenlang het wondermooie Against All Odds van Phil Collins geweest maar in het opgroeien heeft dat toch voor een aantal andere pareltjes moeten schuiven. Alhoewel ik er nog steeds een krop van in de keel krijg. Aan al mijn lievelingsliedjes hangt er een verhaal vast, een herinnering om nooit meer te vergeten. Over welke dingen moet een lievelingsliedje eigenlijk beschikken ? Over een portie meezing - factor, een overload aan gevoelens die loskomen als je het hoort, een film die zich afspeelt in je hoofd en je ' het verhaal ' er bij ziet. Kortom, het moet je gewoon even stil doen staan bij dat ene moment waarop het toen je lievelingsliedje is geworden. En mijn lievelingsliedjes hebben dat allemaal. En ik denk dat het Iris is geworden van Goo Goo Dolls omdat het tijdens liefdesverdriet mijn soulmate was, een liedje waarbij de tranen uit mijn ogen stroomden en het allemaal zo perfect verwoorde.
You're The Closest To Heaven That I've Ever Been

1 opmerking:

Anoniem zei

Poeh, één lievelingsliedje is te weinig! Leve het holisme jong, ge moet dat maar toepassen, het is niet of-of, maar en-en!

Succes met handelen en al de rest nog dat erachter komt en tot ergenst in de gangen!