14 oktober 2009

Het Verborgen Kristal - Manda Scott


Uitgelezen:
literaire thriller
Het Verborgen Kristal - Manda Scott

Achterflap:

Verborgen in een diepe grot in Engeland vinden grotonderzoekster Stella Cody en haar echtgenoot Kit een blauw kristal in de vorm van een schedel. Vanaf dat moment worden ze opgejaagd door een mysterieuze vijand. Kit raakt daarbij ernstig gewond. In een poging meer te weten te komen over het kristal, roept Stella de hulp in van een bevriende wetenschapper. Hij weet een gezicht bij de eeuwenoude schedel te reconstrueren. Het is haar eigen gezicht … Wanneer de kristallen schedel afkomstig blijkt te zijn van de Maya’s, komt Stella op het spoor van een oude voorspelling waarin het jaar 2012 een grote rol speelt. Haar persoonlijke zoektocht naar de voorbestemde rustplaats van het kristal leidt van de universiteit van Cambridge naar de steenkringen in verlaten gebieden van Engeland. Maar de tijd begint steeds meer te dringen om het onheil van de voorspelling van de Maya’s af te wenden.

De puzzelstukjes passen niet, de inhoud van het boek is een rommeltje en het boek is doorspekt van de fouten. Ik heb er enige tijd over gedaan om het uit te krijgen, deels omdat ik het samen las met mijn vriend maar ook omdat het me niet aanspoorde om verder te lezen. Zoveel ellenlange beschrijvingen en rare passages, zinnen die er beter niet hadden gestaan ... ik denk dat dit een boekje is van een maandagochtend. Die spanning die me tot op het einde van m'n stoel ging duwen ben ik ook niet gewaar geworden. Het is flauw ... zéér flauw en neen ik denk niet dat we allemaal zullen verdwenen zijn rond kerst 2012.

4/10

1 opmerking:

Heidi zei

ja, niet echt een goed boek, dat vond ik ook, alhoewel ik de historische verhaallijn wel tof vond.
Maar niet getreurd! Op naar beter ... veel beter ... ;O)