28 oktober 2009

Lisa Jackson - De Zevende Hoofdzonde



Uitgelezen:
thriller
Lisa Jackson - De Zevende Hoofdzonde

Achterflap:

Abby Chastain wordt achtervolgd door pijnlijke geheimen. Twintig jaar geleden heeft ze met afschuw gezien hoe haar moeder uit het raam van een inrichting voor geestes-zieken sprong. Abby is er altijd bang voor geweest dat zij op een dag ook krankzinnig zou worden. In New Orleans waart een seriemoordenaar rond. De slachtoffers worden gedood in paren – geen connectie, geen duidelijk motief, geen echte aanwijzingen. Rechercheur Reuben Montoya gaat op onderzoek uit om de dader te ontmaskeren. Zijn enige aanwijzing is Abby, de voormalige echtgenote van een van de slachtoffers. Maar is ze wel te vertrouwen ?

Een geschikt boek om deze tijd van het jaar te lezen, het past perfect in het Halloween thema en het griezelige element wist echt zijn doel te treffen. Het leest als een griezelverhaal bij het kampvuur 's avonds, waarbij je iedereen de stuipen op het lijf jaagt ... maar nu had ik niemand om me heen en was ik de enige wiens nekharen overeind gingen staan. Het is voor mij alweer héél lang geleden dat ik nog de kasten checkte en onder m'n bed keek om er zeker van te zijn dat ik veilig en wel naar dromenland kon. Maar dit boek zou daar op slag verandering in kunnen brengen .. Een perfect geschreven, meeslepend, griezelig verhaal die nooit ergens verveelt of korter had mogen zijn, integendeel .. dit is zo'n boek waaraan geen eind mag komen. Het boek heeft mij doen lachen, gruwelen en ontroerd ... top ! L. Jackson heeft nog een aantal boeken op haar naam staan, ' Dochter van Lucifer ' en ' Verloren Zielen ' zijn de opeenvolgende boeken na 'De Zevende Hoofdzonde ' waar dezelfde personages en omgeving terug in aan bod komen. Het eerdere werk ' Slaap Zacht ' gaat niet over New Orleans maar zien we daarom zeker niet over het hoofd. Lezen lezen lezen dus maar ...

10/10

2 opmerkingen:

Heidi zei

Ah ha, ge vond het dus e goeike!!
Klasse hé die Jackson.
Maar nu ben je ook klasse aan het lezen hoor. En aangezien jij van psychologie houdt ...
P.J.Tracy is super. 'k heb nog niet echt kunnen doorlezen wegens gebrek aan tijd, maar daar gaat verandering in komen ... bijna weekend!
Vandaag naar de leesclub geweest met ... Els Beerten ("allemaal willen we de hemel"). Geweldig boek en schrijfster en ze kan vertellen joh! super.
dada
Heidi

Karolien zei

Ik vond het ook een prachtig boek!