11 juli 2007

Jodi Picoult - Het Verdwenen Meisje


Weer een exemplaartje die terug naar de bibliotheek kan, mijn 3de uitgelezen boek deze zomer. Ik had er grote verwachtingen van want dit is een boek van mijn lievelingsschrijfster Jodi Picoult. Haar vorige boeken hebben een grote indruk op me gemaakt en behoren tot mijn lievelingsboeken, De Tweestrijd & Het Verbond .. gewoonweg prachtig. Maar ook dit verhaal is goed, emotioneel en je legt het niet zomaar weg. Andrew, de vader van Delia, wordt op een avond in zijn woning gearresteerd. Hij heeft zijn dochter 28 jaar geleden ontvoerd en leeft sindsdien in een leugen. Zo heet Delia eigenlijk Bettany en is ze jonger dan ze denkt dat ze is ... het boek vertelt waarom hij haar weghaalde bij haar moeder en hoe Delia er mee om leert gaan dat ze iemand anders is dan ze dacht te zijn. Per hoofdstuk is er een ander personage aan het woord en dit telkens in een ander lettertype.

9/10

Geen opmerkingen: