18 mei 2010

Charlotte Link - De Echo Van De Schuld


Uitgelezen:
thriller
Charlotte Link - De Echo Van De Schuld

Achterflap:

In het holst van de nacht zinkt er voor de kust van Schotland een zeilboot. Het Duitse echtpaar Nathan en Livia Moor slaagt er ternauwernood in het vege lijf te redden. De Engelse Virginia Quentin en haar man Frederic, een bankier, vangen de schipbreukelingen op in hun vakantiehuis. Dan overtreedt Nathan alle regels van het fatsoen door Virginia naar het huis van haar familie in Norfolk te volgen. Desondanks raakt Nathan een gevoelige snaar bij de eenzame Virginia. Ze vertelt hem haar geschiedenis – van de echo van de schuld, die ze elke seconde van haar leven meent te horen. Dan gebeurt het onvoorstelbare: Virginia's zevenjarige dochter verdwijnt spoorloos…

Dit is mijn 3de boek van C. Link die ik gelezen heb maar ik vond het tot nu toe haar minste, het duurt héél lang voor er enige vaart in het verhaal komt en gedurende de eerste twee delen lijkt het heel langzaam verder te kabbelen. Bij sommige passages vond ik het allemaal wat te langdradig en kreeg ik steeds minder begrip voor het vrouwelijke hoofdpersonage. Eenmaal in het derde deel voert Link de spanning pas op en wordt de speurtocht naar de dader aangevat. Hoewel haar eerder werk mij meer beviel dan deze heb ik toch niet met het idee gespeeld om het boek opzij te leggen. Ik bleef toch wel nieuwsgierig naar wat haar schuld in het verhaal zou zijn en hoe ze er uiteindelijk komaf mee ging maken.

7/10

Geen opmerkingen: