4 mei 2010

Judith Visser - Oversteken


Uitgelezen:
literaire thriller
Judith Visser - Oversteken

Achterflap:

Stel je voor: je wordt wakker naast je geliefde, je draait je naar hem toe - en hij is dood. Dit overkomt Tender, de hoofdpersoon van 'Oversteken'. Van het ene op het andere moment is haar verloofde verdwenen uit haar leven. Alleen in haar dromen kan Tender nog contact met hem maken, hem zien en horen. Hierdoor vervreemdt ze van de werkelijkheid, en haar leven verandert radicaal en onomkeerbaar.

Bij dit boek kwamen heel wat tegenstrijdige gevoelens kijken, eerst had ik enorm veel medelijden met Tender omdat ze een dierbare verloor ... daarna begon ik haar gedrag echt zielig te vinden en wilde ik dat ze haar leven terug opnam en dan eindigde ik vol ongeloof. Je kan dit boek niet vergelijken met "Stuk" , pesten komt op de lezer als realistisch over terwijl het bovennatuurlijke voor iedereen wat mysterieus en onwerkelijks blijft hebben. Maar je moet door heen die ballon prikken van dingen waar je misschien net als ik te nuchter voor bent en dan word je beloond met een prachtig einde.

8.5/10

Geen opmerkingen: