30 mei 2010

Stephenie Meyer - Zielen


Uitgelezen:
jeugdroman
Stephenie Meyer - Zielen

Achterflap:

Wandelaar, de gastziel die Melanies lichaam gekregen heeft, wist al dat het moeilijk was om in een mensenlichaam te wonen: de overweldigende emoties, de levendige herinneringen. Maar één ding had ze niet verwacht: de vorige bewoonster weigert haar geest te laten overnemen. Melanie vult Wandelaars gedachten met beelden van Jared, de man van wie ze houdt. Wandelaar kan zich niet verzetten tegen de herinneringen van haar lichaam, en ze verlangt naar een man die ze nooit heeft ontmoet. Dat is het begin van een romantisch en meeslepend verhaal over twee meisjes in één lichaam, met dezelfde geliefde…

Toen ik het boek dichtklapte had ik echt moeite om de hoofdpersonages vaarwel te zeggen, om dit ooh zo mooie verhaal in die niet-bestaande wereld achter mij te laten. Een ander boek lijkt me nog niet uit te nodigen om er in te beginnen, Wandelaar blijft rondspoken in mijn gedachten. Het boek begint zeer verwarrend en ingewikkeld, je kan de inhoud niet plaatsen en je weet helemaal niet waar het hem nu om gaat. Maar dankzij héél wat recensies op het internet bleef ik doorbijten en gelijk hadden ze, het verhaal neemt vanaf blz. 100 een andere wending en bloeit open tot een juweeltje. Je komt terecht in een wereld zo verschillend en toch zo gelijkend aan de onze en je neemt het allemaal voor zoete broodjes. In je hoofd draai je automatisch dat realistische knopje om en je laat je meedrijven. Ik heb er zoveel van genoten en ik kan het enkel maar aanraden.

10/10

Geen opmerkingen: