4 juni 2010

Steve Mosby - Wat Je Niet Wilt Zien


Uitgelezen:
thriller
Steve Mosby - Wat Je Niet Wilt Zien
Achterflap:

Alex Connor is op de vlucht voor herinneringen aan de dood. Na de zelfmoord van zijn vrouw is hij door Europa gaan reizen, niet in staat zijn oude leven weer op te pakken. Maar als zijn beste vriendin Sarah vermoord wordt en haar lichaam onvindbaar blijkt, keert Alex onmiddellijk terug om haar te zoeken.Paul Kearney leidt het politieonderzoek. Hij jaagt op een moordenaar die vrouwen ontvoert en ze langzaam leeg laat bloeden. De lichamen worden echter niet altijd gevonden. In hun zoektocht komen Alex en Kearney op plekken waar geen normale regels gelden. Plekken waar mensen er alles voor over hebben om de sensatie van de dood te ervaren.

Hoewel ik indertijd zo enthousiast was over zijn debuut ' De 50/50 Moorden ' ben ik dat vandaag véél minder over dit 3de boek. Dit is een boek waarin hij is gaan overdrijven met een overaanbod aan plotwendingen, rare ideeën, personages die elkaar niet en toch weer wel blijken te kennen enz ... Er zijn teveel puzzelstukjes die in elkaar gepast moeten worden en je krijgt een zeer chaotisch beeld van het verhaal. Het blijft allemaal een beetje onopgelost en zelfs na de laatste bladzijde zit je nog met een aantal onbeantwoorde vragen. Ook moet je er echt je hoofd bij houden of je raakt onmiddellijk de draad kwijt. Misschien is dit een schrijver die een goed debuut kan neerzetten maar nadien dat niveau niet kan aanhouden.

6/10

1 opmerking:

Heidi zei

he Britney
je hebt niet zo genoten van dit boek lees ik.
't is nu wel niet zo heel lang geleden dat ik het las, maar het is me zeker niet bijgebleven, ik weet echt niet meer waar het over gaat ;o)
ik zal je dus niet kunnen helpen om je bij te praten, ;-)
op naar beter dan maar he.
mijn boekendief is ook uit, heb 'm nog niet op de blog gekregen.
Van hieruit ook heel zonnige groetjes
Heidi