18 april 2007

Help Ik Studeer Af



Oké ik ben officieel begonnen aan mijn laatste eindsprint, mijn afstudeerproject ligt te wachten om door mijn printer uitgespogen te worden maar eerst moet ik nog geduldig wachten op mijn groepsdeel. Het zal raar doen, het gaat de eerste keer zijn dat ik mijn eindwerk daadwerkelijk op papier zal zien. Een computerscherm leest niet zo handig maar toch heeft er genen haar op mijn krullenkop er aan gedacht eens stuk per stuk af te printen. Nu ja, het is me dan uiteindelijk toch gelukt om der iets deftigs van te maken. Zal de man des huizes vanavond eens mijn laptop voorschotelen zodat ie zich wat kan bezighouden met de inhoudstabel en allerlei andere wonderbaarlijke dingen die Word kan, maar die ik helaas nog steeds niet heb ontdekt. Vanmorgen een interessant panelgesprek meegemaakt met mensen uit het werkveld en afgestudeerden van vorig jaar, " Help Ik Studeer Af " georganiseerd door de studenten van 3 Personeelswerk. Daarvoor moet je dus al 3 jaar rondlopen in de gebouwen van ons departement om in april 2007 te ontdekken dat er zoiets als personeelswerk bestaat. Nu ja, de studenten verkiezen de naam Human Resources , dat kan ik wel begrijpen want die naam past bij hun balletdotjes en Louis Vuitton handtasjes. Diene workshop was echt hilarisch, de ene student kwam ma steeds roder & roder tijdens zijn uiteenzetting en de andere studente moest bijna huilen van de zenuwen en kreeg amper een woord uit haar keel. Maar over het algemeen vond ik het best interessant, nu weet ik tenminste dat de huidige generatie werkgevers nog steeds opteren voor een gouwe ouwe sollicatiebrief en niet voor de email variant. Dat dacht ik dus wel want hoe zou je zelf zijn ? Het pakkende was dat ons departementshoofd zei: dit is mijn generale repititie voor de proclamatie. Alé toch schoon gezegd van hé onze kalende Marcel.

Adieu

Geen opmerkingen: