24 juni 2007

Karim Fossum - Kijk Niet Achterom


Velen weten het al, anderen zien het niet in mij maar toch is het wel degelijk zo. Ik ben een boekenworm en ik lees alles wat ook maar enige connectie heeft met Ortho, het liefst waargebeurde dramatische dingen. Ook een goede spannende thriller kan er wel in en op zeldzame basis een oerdegelijk romantisch verhaal. Eens een vrouw, altijd een vrouw ! Op dit blogje wil ik een beetje bijhouden wat ik de komende zomer zal verslinden. Hierbij stel ik mijn eerste uitgelezen boek voor sinds het einde van de examens. Kijk Niet Achterom van Karin Fossum, een Scandinavische misdaadroman. Een zesjarig meisje wordt vermist. Ze heeft zich laten overhalen om mee te rijden met een vreemde jongeman in een bestelwagen. Even later vindt de politie bij een bosmeertje het dode lichaam van de vijftienjarige Annie Holland. Ze werd toegedekt met een windjack, maar is daaronder volledig naakt. Annie was een knappe meid, waar veel mannelijke buren blijkbaar een oogje op hadden. Ze had echter verkering met Halvor, een stille jongen, wat ouder dan zij. Volgens Halvor was Annie het laatste halfjaar heel erg veranderd: ze leefde teruggetrokken en was zwaarmoedig geworden. In een dorpsgemeenschap waar iedereen elkaar kent, gaan achter schijnbaar normale gezinsverhoudingen duistere geheimen schuil. Stukje bij beetje legt inspecteur Sejer de feiten bloot.

8/10

1 opmerking:

Anoniem zei

jaja, de fossum-boeken zijn goei! Kraad je de andere ook aan (behalve de roman boeken van haar, die vind ik niets...)

X